5 olulist pakenditrendi e-kaubanduses, mis on tulnud, et jääda

Eesti Panga andmetel oli e-kaubanduse kogukäive 2022. aastal Eestis 3,54 miljardit eurot, mis moodustab Eesti E-kaubanduse Liidu andmetel kogu jaekaubanduse mahust juba vähemalt 20%.

E-kaubandus on Eestis, kuid ka kogu maailmas olnud pidevas muutuses. Viimane suurem väljakutse oli koroonakriis, kui põhimõtteliselt ühe päevaga kolis traditsiooniline kaubandus peaaegu täielikult üle veebi. Selline järsk üleminek muutis e-kaubandust jäädavalt – Eesti E-kaubanduse Liit ja rahvusvaheline meediaagentuur Mindshare korraldasid üle-eestilise küsitluse, millest selgus, et 74% vastanud inimestest ostab kaupu ja teenuseid veebipoodidest vähemalt kord kuus. See teeb 86% protsenti kogu Eesti elanikkonnast.

Suurenenud e-poe saadetiste mahud tähendavad loomulikult ka suuremat pakendite arvu, mida kaupade teele saatmiseks kasutatakse. Millised on 2023. aasta trendid e-kaubanduse pakendites?

Jätkusuutlikkus

Keskkonnasõbralikkus ei puudu enam ammu ainult e-kaubandust ega pakendite valdkonda. Süsinikneutraalsuse poole suunavad või on suunanud enda fookuse mitmed kullerteenust pakkuvad ettevõtted, tehnoloogiafirmad kui tootmisettevõtted. 

Pakendistuudio pakub enda tootepakendite valikus 100%-list taaskasutatavat, looduslikku puuvilla. Tugevust, kuid ka silmailu loovad kartongist ja lainepapist tootepakendid.

Traditsiooniline plastikpakend on enda hiilgeaja ära elanud – tarbijad peavad üha olulisemaks eristumist. 

Logistikaettevõtte DPDgroup’i poolt läbiviidud uuringust selgus, et enam kui pooled Eesti e-poodlejatest eeldavad keskkondlikku vastutustunnet nii kaubamärkidelt kui ettevõtetelt. Kolmandik vastajatest on nõus jätkusuutlike toodete ja teenuste eest ka lisatasu maksma.

Julgus eristuda 

Uusi e-poode tuleb juurde nagu seeni pärast vihma! See loob omakorda vägagi tervitatavat konkurentsi, kuid loob e-poodlejatele mure – kuidas jääda meelde ja eristuda?

Tootepakend võib olla võimsaks turundustööriistaks, mis aitab klientidele paremini meelde jääda ja suunata teda tulevikus uuesti ostu sooritama. 

Lisaks e-poe või brändi logole, pakub Pakendistuudio võimalust lisada enda tootepakenditele ka personaalset teksti, mida illustreerivad erinevad kujundid vastavalt e-poe soovidele. Tootevalikust võib leida traditsioonilisi paberkotte ja kartong -ning pappkarpe, kuni eritellimusel tehtud pakenditeni välja. Toodetele glamuuri lisamiseks soovitame kaanega karpe, kus toote kuvamiseks, teda veel välja võtmatagi, on võimalik kasutada plastikaknaga karpi.

Julge katsetada värvide, sõnumite ja uudsete visuaalsete lahendustega!

Minimalistlik pakend 

Tugevalt seotud jätkusuutlikkuse punktiga. Üleliigne materjali kasutamine ja raiskamine ei kõneta nooremat generatsiooni. Minimalistlik pakend pakub tootele ka omapärast prestiiži – kas eelistaksid näiteks ehte või mõne käsitöö toote kätte saada üüratult suures pakendis või kompaktses, vastavalt toote mõõtu kohandatud karbis? 

Täpsemat aimu aitab saada Pakendistuudio kinkekarpide tootevalik. PS! pakendi suurus võib mängida väga suurt rolli ka lao -ja transpordilogistika kulude kujunemisel.

Personaalne lähenemine

Ilmselt oleme kõik kokku puutunud e-poe tellimustega, kus oleme meeldivalt üllatunud – saime koos lihtsa tootega kaasa terve elamuse. Lihtsate detailide lisamine, nagu näiteks kaasasolev sümboolne kingitus või isikustatud sõnumiga trükised võivad anda kliendile emotsiooni, mis jääb talle meelde ka järgmiste ostuotsuste tegemisel.

Kvaliteetsel pakkematerjalil olevad trükised annavad võimaluse kuvada enda e-poe ja brändi visuaalselt ja meeldejäävalt, samas lisades pakendile elegantsust.

Mugavus

Selle all mõtleme nii kliendi kui e-poe poolset mugavust. Seda alates paki komplekteerimisest kuni paki tagastamiseni kliendi poolt. Alustav või väiksem e-pood võib seista silmitsi murega, et kuhu mahutada enda tooted, pakendid, pakkematerjal ning muud kaasnevad tarvikud.

Pakendistuudio volditavad karbid, võtavad ladustamisel minimaalselt ruumi ega vaja komplekteerimiselt liimi ning teipi. Tugevast kartongist ja lainepapist valmistatud karbid kaitsevad toodet transportimisel, samas pakkudes kliendile kättesaamisel hoolikat disaini ning lihtsust avamisel. Pakendeid on võimalik taaskasutada, mis muudab ka tagastusprotsessi mugavamaks ja kiiremaks nii kliendile, kui e-poele.

2023. aasta võtmesõnadeks e-poodide pakendamisel on: minimalism, jätkusuutlikkus, personaalne lähenemine, konkurentidest erinemine ja eelkõige mugavus. Toote kvaliteeti ei taga ainult toode ise, vaid kogu ostuprotsess – alates klienditeenindusest kuni kohaletoimetamiseni. 

Tagades kogu kliendikogemuse kvaliteedi, kiiruse ja personaalse lähenemise, saad seda veelgi hõlpsamalt rõhutada enda brändi kuvandis nagu seda on logo, sõnum ja pakend.

Scroll to Top
;